Voor zorgprofessionals

(oud-)Verzorgenden of (oud-)verpleegkundigen kunnen zich aanmelden op de pagina ‘Ik wil helpen’, via de knop ‘Ik heb een zorgdiploma’.

  1. Start
    Vul je postcode in op de aanmeldpagina. Je wordt doorgeleid naar de juiste regio.
  2. Registreren
    Maak een account aan. Heb je dit al eerder gedaan? Dan kun je deze stap overslaan.
  3. Aanmelden
    Vul je gegevens zo compleet mogelijk in.
  4. Zoeken
    We werken vanuit de vraag van een zorgorganisatie en zoeken daar mensen uit ons bestand bij. Sluiten jouw achtergrond en beschikbaarheid aan bij de vraag van een zorgorganisatie? Dan geven we dat door aan die organisatie.
  5. Contact
    De zorgorganisatie bepaalt of ze met de voorgestelde mensen in zee wil gaan. Op het moment dat je door een zorginstelling bent geaccepteerd zal deze contact met je opnemen. Jullie maken dan samen concrete afspraken over jouw inzet. ‘Extra handen voor de zorg’ heeft daar geen rol meer in.
    Let op: hoewel de nood hoog is kan het toch voorkomen dat je niet voorgesteld wordt aan een zorgorganisatie. Zorgorganisaties hebben soms namelijk behoefte aan medewerkers met een hele specifieke achtergrond of ervaring.
  6. Melden ‘niet beschikbaar’
    Ben je rond met de instelling en ga je aan de slag? Laat dit dan aan ons te laten weten. Geef in jouw dossier aan dat je niet meer beschikbaar bent.
  7. Uitschrijven
    Je kunt dan ook besluiten dat je niet meer bij ons in het bestand wilt zitten. Laat ons dat dan weten via de helpdesk, dan zorgen we dat jouw gegevens verwijderd worden.

Deze inschrijving is inmiddels gesloten.

Wil je je wel ergens aanmelden om te helpen? Dat kan bij Ready2Help van het Rode Kruis.

Dit initiatief richt zich op alle (oud-)zorgprofessionals die nu NIET werkzaam zijn in het primaire proces of die naast hun huidige werk ook elders inzetbaar zijn. Ook HBO/MBO verpleegkundigen vanaf het tweede jaar (niveau 2/3 basale zorg helpende) worden van harte uitgenodigd om deel te nemen.

Zowel zorgprofessionals met als zonder BIG-registratie nodigen we van harte uit zich aan te melden. BIG-geregistreerden kunnen waarschijnlijk sneller aan de slag maar ook wanneer je BIG-registratie is verlopen kun je zeker nog een bijdrage leveren.

Meld je aan via de pagina ‘Ik wil helpen’ via de knop ‘Ik heb een zorgdiploma’.

Super fijn dat je wilt helpen, ook met verlopen BIG-registratie kunnen we je hulp gebruiken. Je kunt dit op het formulier aangeven. De meest recente informatie rondom de BIG registratie bij deze tijdelijke inzet vind je hier.

Op het moment dat je gebeld wordt kun je aangeven wat je voorkeuren zijn.

Wanneer je gematched bent, dan volgt een procedure bij de zorgwerkgever. Met het regionaal contactpunt kun je overleggen of de match en de bijbehorende voorwaarden bij je passen.

Nee, juist mensen die op dit moment niet werkzaam zijn in de zorg nodigen we van harte uit om zich in te schrijven. Om op die manier de bestaande processen in de zorg niet te ontwrichten maar wel te ontlasten.

Je gegevens worden zorgvuldig (conform AVG) behandeld en alleen verstrekt aan medewerkers van RegioPlus (het samenwerkingsverband van veertien regionale werkgeversorganisaties zorg & welzijn en landelijk bureau) die zich bezig houden met Extra handen voor de zorg.

De organisaties bekijken zelf welke noodscholing nodig is voor jou om snel aan de slag te kunnen. Je krijgt hierover van hen alle benodigde informatie.

Vanuit extrahandenvoordezorg.nl gaan wij niet over de arbeidsvoorwaarden waaronder kandidaten die hun hulp aanbieden in de instellingen worden ingezet. Het is aan de organisaties om zelf te bepalen welke arbeidsvoorwaarden van toepassing zijn.

De COVID-19 protocollen zijn dusdanig aan verandering onderhevig dat het op dit moment niet zinvol is om die te verstrekken. Wel hebben we een groot aantal protocollen verzameld op de pagina ‘Crisisscholing‘, deze kan je alvast bekijken. Op het moment dat je geplaatst wordt, zal de desbetreffende zorgorganisatie ervoor zorgdragen dat je zo snel mogelijk op de hoogte wordt gebracht van de dan geldende protocollen en richtlijnen.

Iedere organisatie heeft een eigen COVID-19 protocol. Die zijn opgesteld door de crisis beleidsteams. Indien je bij een organisatie aan de slag gaat, krijg je hier meer informatie over.

Indien je je alvast wilt inlezen in diverse protocollen en richtlijnen kan je de pagina ‘Crisisscholing‘ op deze website bekijken.

Stuur een mailtje naar support@eelloo.nl met als onderwerp: “Afmelding Extra handen voor de zorg” en we schrijven je zo spoedig mogelijk uit.

We begrijpen dat je graag zo snel mogelijk aan de slag wilt. Het hangt echter sterk van de vraag die wij binnenkrijgen af, of er daadwerkelijk gematcht kan worden. Mogelijk hebben we nog geen aanvragen gehad die passen bij jouw profiel. Desondanks is het wel belangrijk dat je in het bestand blijft staan als je beschikbaar bent. Zodat we je snel kunnen koppelen aan een zorgorganisatie als er een aanvraag komt die wel past.

Alle hulp is welkom! De vraag naar bepaalde specialisaties verandert met de ontwikkelingen rondom Corona. Daarom kunnen we niet aangeven aan welke specialisatie specifiek behoefte is.

Dit hangt af van hoe het Coronavirus zich verder ontwikkelt.

Op het aanmeldformulier kun je aangeven in welke regio je kunt/wilt werken. Er wordt op het moment dat er een match gevonden is contact met je opgenomen. Je kunt dan aangeven of het voor jou haalbaar is.

Ja, je kunt je zeker aanmelden. Of er een vergoeding tegenover je inzet staat en hoe hoog deze vergoeding is, kun je bespreken met de organisatie waarmee je gematcht wordt.

De nood is hoog. We zien overal tekorten, ook in de ouderenzorg.

Het heeft altijd zin je aan te melden. Geef wel duidelijk aan wanneer je inzetbaar bent. In de praktijk zien we dat mensen die meer inzetbaar zijn makkelijker te matchen zijn dan mensen die beperkt inzetbaar zijn.

Hierover moet je zelf afspraken maken met de zorginstelling waar je aan gematcht wordt.

Als je bijna bent afgestudeerd in een (para)medische richting, of als je nog bezig bent met je studie kun je jezelf aanmelden via de pagina ‘Ik ben medisch student‘ op deze website.

Als het om een andere richting gaat, kun je het beste contact opnemen met Ready2Help van het Rode Kruis.

Als je een paramedische opleiding doet, kun je je aanmelden. Geef wel duidelijk aan hoeveel ervaring je hebt, zodat we daar bij de matching rekening mee kunnen houden.

Als je al aangemeld staat, hoef je je niet nog een keer aan te melden. Er wordt vanzelf contact met je opgenomen via de mail of telefonisch. Via het tabblad ‘Mijn extra handen‘ kan je je profiel eventueel updaten.

Jazeker kan dat! Aanmelden kan op deze pagina.

Vervroegd gepensioneerde zorgmedewerkers worden nu soms gevraagd weer te gaan werken of paraat te staan. Hier speelt echter dat deze groep – om fiscale redenen – een verklaring richting Belastingdienst heeft (moeten) afgeven dat zij niet de intentie hadden om weer te gaan werken. Is dat niet de waarheid, dan hangt er een straftoeslag in de lucht. Dit heeft te maken met een soepeler fiscaal regime voor vroegpensioen, onder de voorwaarde dat je niet ‘doet alsof je stopt met werken’.

Als u in het kader van de Coronacrisis weer gaat werken, verandert dat niets aan de intentie die u eerder had om te stoppen. Strafheffing is dus niet aan de orde. Dit is formeel bevestigd door de Belastingdienst, zie: https://centraalaanspreekpuntpensioenen.belastingdienst.nl/publicaties/va-20-005-v200319/

Binnen iedere organisatie worden afspraken op maat gemaakt over wat nodig is om weer bevoegd en bekwaam te zijn als verpleeg/verzorgende. Dit is afhankelijk van de afdeling waar je terecht komt en de taken die je uit gaat voeren.

Om jezelf alvast voor te bereiden is het nuttig om de pagina ‘Crisisscholing‘ op deze website eens te bekijken. Hier staan e-learning modules, richtlijnen, protocollen en procedures.

Om jezelf alvast klaar te maken voor de belangrijke taak die je gaat vervullen kan je de e-learning COVID-19 coronavirus volgen. Dit is e-learning waarin je meer kennis op doet t.a.v. het coronavirus COVID-19 en de volgende onderdelen behandeld worden: context COVID-19; preventieve maatregelen; persoonlijke hygiëne; besmetting en dan?; aanspreken en…. Angst is niet nodig. De e-learning kan je gratis volgen in 20 minuten en is specifiek bedoeld voor zorgprofessionals, je hoeft alleen een account aan te maken.

Daarnaast staan op de pagina ‘Crisisscholing‘ op deze website diverse documenten over Crisisscholing in de vorm van een aantal richtlijnen, protocollen en procedures.

Gepensioneerde zorgmedewerkers, die hun pensioen meer dan vijf jaar vóór hun AOW-leeftijd vervroegd hebben laten ingaan, kunnen nu in verband met de uitbraak van het coronavirus COVID-19 opnieuw weer aan het werk gaan zonder fiscale gevolgen voor hun pensioen. Zie nieuwsbericht Belastingdienst.

We zouden het heel fijn vinden als je de website www.extrahandenvoordezorg.nl wil delen in je netwerk.

Jazeker, alle hulp is welkom! Aanmelden kan op deze pagina.

Je kan je zeker aanmelden, alle hulp is welkom!

Als je een betaalde baan aangeboden krijgt en je wil weten wat dit betekent voor je uitkering kijk dan op deze pagina van het UWV of neem telefonisch contact op met UWV of stuur een berichtje via de Werkmap op werk.nl.

Wil je als vrijwilliger helpen in de coronacrisis, overleg dan met een van de adviseurs van UWV over de mogelijkheden en de eventuele gevolgen voor jouw uitkering.

Dit kan via telefonisch contact via 088-898 9294 of via de Werkmap op werk.nl.

Allereerst vinden we het heel vervelend dat je een klacht hebt, tevredenheid van onze gebruikers staat bij ons hoog in het vaandel. Soms gaat het helaas mis. Hoe nu verder?

We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact opneemt met ons secretariaat via E: info@regioplus.nl o.v.v. klacht Extra handen of via telefoon: 079 323 03019. Ben je niet tevreden met het antwoord? Stuur dan een e-mail naar E: info@regioplus.nl* o.v.v. niet tevreden over klachtafhandeling. Een brief sturen per post is natuurlijk ook mogelijk naar onderstaand adres. We streven er altijd naar om je binnen 5 werkdagen van een antwoord te voorzien.

*De personen die de mailbox beheren zijn niet de personen die de klacht afhandelen. Een zorgvuldige afhandeling van jouw klacht vinden we heel belangrijk.

Via het Extra handen voor de Zorg systeem heb je als het goed is eerder inloggegevens ontvangen om je account in te zien en om bijvoorbeeld je beschikbaarheid of behoefte op te geven. Via instellingen is het mogelijk om je persoonsgegevens te wijzigen wanneer nodig.

 Lukt het toch niet om je gegevens aan te passen, neem dan contact op via info@regioplus.nl.

Je hebt je eerder aangemeld om een extra handje te helpen in de zorg dan wel om de behoefte van de organisatie waar je werkt op te geven, waarvoor veel dank! Het kan natuurlijk zijn dat je op een bepaald moment niet meer beschikbaar bent of simpelweg niet meer in het Extra handen voor de zorg bestand wilt staan. En dat je om die reden je persoonsgegevens wilt laten verwijderen.

Dat kan! Stuur een e-mail naar E: info@regioplus.nl o.v.v. ‘verwijderen persoonsgegevens’. Het helpt ons wanneer je in je mail ook je inlognaam vermeldt. Doorgaans zorgen wij ervoor dat je persoonsgegevens binnen 5 werkdagen worden verwijderd. Je ontvangt hiervan een bevestiging via e-mail.

Via het aanmeldingsformulier heb je je gegevens achtergelaten. Daarnaast kan het zijn dat je gebeld bent door ons belteam voor aanvullende informatie. Wil je weten welke gegevens allemaal worden verwerkt? Log in via het landelijke portal of stuur een e-mail naar E: info@regioplus.nl o.v.v. inzage privacy. Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen een overzicht van de persoonsgegevens die we van jou verwerken.